Virágszőnyeg készítése:
A virágszőnyegen szereplő szimbólumok és jelentésük az szentélytől indulva:
1. Kereszt – Jézus kereszthalálával és feltámadásával váltott meg minket. A szentmise jelenvalóvá teszi Jézus keresztáldozatát és feltámadását.
2. Szentostya „IHS” felirattal – A Szentostyában Jézus valóságosan jelen van a kenyér színe alatt. „IHS” Jézus görög nevének monogramja, tehát az „IHS” felirat azt jelzi, hogy az Oltáriszentségben Jézus van jelen.
3. Kehely – A szentmiséhez szükséges edény.
4. Hal – Ókeresztény jelkép. A hal szó görög nevének (ichtüsz) betűi kiadják a következő mondat szavainak kezdőbetűit görögben: „Jézus Krisztus Isten Fia Megváltó.”.
5. Krisztogram – Az XP betűk görögül Krisztus monogramja.
6. Kenyér – Az Oltáriszentségben búzalisztből készült kenyér és szőlőbor színe alatt van jelen Jézus.
7. Háromszög közepén szemmel – Szentháromság jelképe. Ahogyan a háromszög egy háromszög, mégis 3 csúcsa van, úgy az Isten is egyetlen, mégis 3 személy: Atya, Fiú és Szentlélek.
8. Horgony – A remény jelképe.
9. Alfa, Ómega – A görög ÁBC első és utolsó betűje. Jelentése Jézus a kezdet és a vég.
10. Jézus Szentséges Szíve – A piros szíven 7 eltérő színű virág van, ez a Jézus keresztáldozata, az ő oldala átszúrásának köszönhetően létrejövő és hatékony 7 szentséget jelképezi.
Ünnepi szentmise és körmenet Úrnapján:
Sokan sokat dolgoztak azért, hogy méltó képen ünnepelhessük meg az Oltáriszentségben való jelenlétedet, Urunk Jézus! Áldd meg őket fáradozásukért!
Úrnapi szekvencia
Dicsérd, Sion, Üdvözítőd: Jó Pásztorod, hű segítőd áldja hangos éneked!
Himnuszt mondj egész szíveddel, szóddal úgysem érheted el, méltón nem
dicsérheted.
Nagy dologról szól az ének: élet élő kútfejének, a Kenyérnek hódolunk,
Estelén a búcsútornak, a tizenkét apostolnak, mit kiosztott Krisztusunk.
Hangosan hát fönn esengjen, ujjongjon és égre csengjen zengő lelkünk hangja ma!
Mert mit ajkunk most magasztal: amaz ünnep, amaz asztal, amaz első lakoma.
Ott új húsvét napja támadt: új kötése új Királynak; régi húsvét bétellett.
Új világtól fut az óság, árnyat oszlat új valóság, fényesség űz éjfelet.
S amit ott tett önkezével, emlékére nyílt igével hagyta Krisztus végzenünk.
Szent igéktől megoktatva, üdvösséges áldozatra kenyeret s bort szentelünk.
Ágazatja szent hitünknek: testté-vérré lényegülnek, kenyér s bor mi volt előbb.
Régi rend itt újnak enged, szárnya lankad észnek, szemnek; élő hitből végy erőt!
Színében bor és kenyérnek (jel csak ez, de más a lényeg) drága nagy jók rejlenek.
Vér bár a bor, test az étel, egy is Krisztus, semmi kétely. Két szín őt nem osztja
meg.
Aki veszi, meg nem osztja, meg nem töri, nem szakasztja; mindenek épen veszik.
Veszi egy, és ezrek veszik, s mind egyenlőn kapja részit; mégis nem fogyatkozik.
Veszi jó, és veszi vétkes, ám gyümölcse vajmi kétes: élet vagy elkárhozás.
Rossznak átok, üdv a jóknak: lásd az együtt áldozóknak végük milyen szörnyű
más.
S ha megtört az áldozatban, kétség, tudd meg, nincsen abban: úgy van ott minden
darabban, mint a teljes szín alatt.
Őt törés nem törheté meg: csak a jelnek, köntösének színe tört meg, ám a lényeg
változatlan egy marad.
Ímhol angyaloknak étke, vándorutunk erőssége, édes fiak vendégsége: rút ebeknek
el ne vesd!
Ősi manna ezt mutatja, ezt Izsáknak áldozatja, bárány vére csordalatja: képben
írja régen ezt.
Kegyes pásztor, igaz étek, édes Jézus, kérünk téged, te legeltesd, védd a néped,
te mutasd meg kegyességed fönn az élők közepett.
Mindenható fejedelmünk, étkünk, éltetőnk, szerelmünk, engedj
asztalodra lelnünk, testvérül engedd ölelnünk odafönn a szenteket!
0 hozzászólás